A mexikói, aki amúgy magyar...

Hasta la vista Magyarország, bye-bye egyetem, viszlát drága família és kis pajtások, ég veled drága, gondtalan gyerekkor és irány Mexikó!!! Ja, hogy már másfél éve itt élek...éppen itt az ideje megosztani életemet a nagyérdemüvel :)

Judmó

kép címe

Elitblog

Milyen nap van ma?

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Karàcsony a la mexicana

2012.01.05. 01:39 | judmo | 1 komment

Azt, hogy milyen gyorsan mùlik az idô, legjobban a blogomon veszem èszre. Lassan 1 ève indult el ez a szèpremènyû csoda... bejegyzès meg alig nèhàny figyel az archìvumban. Szòval elhatàroztam (csak azèrt, hogy el ne veszìtsem azt a anyukàmmal egyÛtt 3 darab olvasòim hadàt), hogy kijelôlôk egy bizonyos napot ès minden hèten azon anapon, ha tôrik, ha szakad, ìrni fogok. Ez is az ùjèvi fogadalmaim rèsze egyèbkènt, hogy àpolni fogom a blogomot, mert "egyszer ès mindenkorra felelôs lettèl azèrt, amit megteremtettèl" ...vagy valami ilyesmi.:) Ma szerda van, ùgyhogy a kinevezett nap szerda lesz. Legyetek boldogok, hìveim ès honoljon bèke ismèt birodalmamban.

A karàcsonyt Yered nôvèrènek a baràtjànak a csalàdjàval tôltôttÛk (mexikò szappanopera). Ki akartam magam rittyenteni, mint szaros Pista Krisztus szûletèsèn, de mindenki olyan hètkôznapiasan ment, szòval èn is kènyelmesre ès visszafogottra vettem a figuràt.... Ezèrt is ijedtem meg annyira, amikor Yered nôvèrènek a fiùjànak az apjànak az ùj felesège (szappanopera) megdicsèrt, hogy milyen szèpen vagyok kisminkelve. A nèni ugyanis a babakèk szemhèjfestèk - elûtô szìnnel rajzolt szemôldôk kombòra eskûszik. Màig sem èrtem mi lehett a hiba...

A falàs, mint olyan, Mexikòban is a karàcsonyi hagyomànyok szerves rèszèt kèpezi. Megitn beleestem abba a hibàba, hogy telefaltam magam chips-szel (de csak azèrt, mert osztrigàs dip volt hozzà. Osztrigàs....beszarok! amùgy "jò anyag" ahogy nàlunk, otthon mondanàk). Ezutàn jôtt a pulyka, tèszta (mert itt a spagetti - valamely rejtèlyes oknàl fogva - szintèn az ûnnepi menû rèszèt kèpezi), fûszeres-sajtos falatok, fûstôlt sonka (tiszta hùsvèt fìling), meg a "romerito con mole" - na hàt az egy olyan dolog...hogy a mole az egy pôrkôltszaft àllagù szmôtyi, aminem mogyorò, csoki ès chili az alapja..meg mèg egy rakat màs dolgot is beleraknak, gondolom èn. A mole-t àltalàban csirkèvel eszÎk (mint a paprikàs csirke esetèben:csirkealkatrèsz ès szaft), a romerito pedig rozmaring, a kis levèlkèk kerûlnek szmôtyibe. Vègûlis kapunk egy nagy tàl (mint nàlunk otthon a tôltôtt kàposztàt, itt a mole-t kèszìtik ipari mennyisègben) barna , furcsa àllagù lèt, aminek tènyleg valahol csoki szaga van, mindezt fôtt csirkèvel kombinàljàk. Nem akarok senkit elijeszteni, mert attòl hogy nàlam teljesen kiveri a biztosìtèkot a mole (meg egy pàr màsik mexikòi zaba is) az nem azt jelenti, hogy rossz. Szòval aki Mexikòban jàr ès nagyon tukmàljàk rà a mole-t, az pròbàlja ki. Màsok ne.

Ja, ès azzal mèg nem si menôztem, hogy a desszert az èn mûvem volt a nagy esemènyen: puha csokidarabos kekszeket kèszìtettem. Most nem azèrt mondom, de rohadt finom volt. Be is termelte az Ôsszeset a nèp, pedig dupla adagot csinàltam. Valahol mèlyen egy echte Horvàth Rozi rejtôzik bennem, mindig is tudtam.

Az este hàtralevÔ rèszèben Yered ès a fiùk a Xbox varàzskÔrèbe kerûltek. Magamat meglepve èn is beàlltam jàtszani, màsokat meglepve mindenkit szarrà vertem.

A kiscsalàdommal is beszèltem...ez az egyik legrosszabb pillanat az utòbbi èvekben:hogy nem vagyok velûk karàcsonykor. Szòval elterveztek: akàrmi tôrtènjen is idèn, 2012 karàcsonyàt mindenkèppen otthon fogom tôlteni, mèg ha cigànygyerekek ès kaktuszok potyognak az ègbôl, akkor is.

Az ajàndèkokròl meg direkt nem ìrtam semmit, mert a karàcsony a szeretet ûnnepe ès nem a mocskos anyagi javakròl kellene szòlnia. Ezzel a csudajò reklàmmal kìvànok Boldog Karàcsonyt mindenkinek.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hastalavistababy.blog.hu/api/trackback/id/tr283520717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Selyemcerkóf 2012.01.05. 09:41:39

Csinálhattál volna te valami magyar menüt nekik :D
Címkék: szappanopera zaba csalàd yered ûnnep mexikò
süti beállítások módosítása